Geniet met de dag - Reisverslag uit Steinach, Duitsland van Maureen Kelders - WaarBenJij.nu Geniet met de dag - Reisverslag uit Steinach, Duitsland van Maureen Kelders - WaarBenJij.nu

Geniet met de dag

Door: Maureen Kelders

Blijf op de hoogte en volg Maureen

22 Juli 2015 | Duitsland, Steinach

Zo, over een lange tijd niet geschreven gesproken! Het werd wel weer eens tijd. Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. We zitten helemaal vol nu met gasten, en daar hou ik van! Het is een stuk gezelliger op de camping nu, en daarbij vind ik het leuk om met gasten bezig te zijn. Ik denk dat ik daarom Toerisme ook zo leuk vind! Ik moet je zeggen ik heb jaren gedacht dat ik Hotel Management wilde studeren. Vanaf kleins af aan al wilde ik een eigen hotel. Dit is tot drie jaar terug zo gebleven. Tot dat ik echt op het punt stond om de keuze dan echt te maken. Wat wilde ik na m'n middelbare opleiding gaan doen? Gelukkig ben ik optijd veranderd want dit is echt de beste keuze geweest! Ik heb het zo naar m'n zin hier in Duitsland. Maar ook op m'n school De Rooi Pannen en de opleiding. Ik ben heel erg blij dat ik zo goed weet wat ik wil doen later. En wat voor stage ik wilde doen.

Mijn vriendinnen Michelle en Luka zijn ook al langs geweest! Ze kwamen zondag al vroeg in de morgen aan, en zijn tot en met woensdag ochtend gebleven. De nodige tranen kwamen bij mij natuurlijk al op toen ik ze zag. Wat ben ik toch een emotioneel wrak! Maar goed, dat even terzijde. Ik moest die middag dat ze hier aankwamen nog werken en daarna was ik de avond vrij. Dus toen zijn we lekker ergens wezen uiteten. In Biberach een dorpje verderop zijn we gaan eten, bij Kreuz. Ik was er zelf ook nog nooit geweest maar het is tot nu toe het lekkerste restaurant in de omgeving waar ik ben geweest! Die avond hebben we gezellig bijgekletst en de nodige nieuwe informatie uitgewisseld die ik heb gemist in Best.

De dag erop zijn we naar Strasbourg geweest. Een super leuke stad in Frankrijk, niet heel ver hier vandaan. Het was super handig dat Luka en Michelle de auto meehadden! Dan kun je toch een stukje verder als met de trein. In Strasbourg hebben we lekker geshopt en een terrasje gepakt. Daarna hebben we nog een aantal boodschappen gedaan en zijn we naar de tent gegaan waar ze in zaten. Lekker een pizza gekocht op de camping en bij de tent opgegeten. Daarna nog gerummikubt of hoe je het ook schrijft! Met een kaarsje, wat lekkers en wat regen. Nou meer camping-achtig kan haast niet!
Ook de dag erna had ik nog wat vrij, dat vond ik echt fijn. We zijn in de ochtend naar Offenburg geweest, opzich een klein schattig stadje een stukje verderop. Hier zijn we met de trein naartoe gegaan. Ik vind hier met de trein gaan echt super leuk! Het is heel anders als in Nederland. In Nederland heb je veel wegen en gebouwen. Hier in het Zwarte Woud in Duitsland heb je veel groen en bergen, zelfs als je met de trein gaat! Ik vind het prachtig.
In Offenburg hebben we wat geshopt en toen zijn we met de trein weer terug gegaan naar Steinach. Daarna hebben we gezwommen (toen ze hier waren was het zo'n 15 graden!!). Zelfs de badjuffrouw stond er versteld van dat wij dames gingen zwemmen. Maar goed, zo hadden we wel een privé zwembad. En zo konden Michelle en Luka ook het zwembad even zien. Die avond hebben we wat gekookt en daarna weer een gezellig avondje spelletjes gedaan en gekletst. De dag erna was het helaas de dag dat ze gingen. Heel erg jammer was het. Je weet dat zodra iemand hier voor je komt, dat ze ook weer naar huis gaan. Dat maakt het zo moeilijk. Maar ik kan oprecht terug kijken naar geweldige dagen met ze! En ik ben ze nog steeds enorm dankbaar dat ze dit voor me overhadden. Het is toch een hele tocht en het vraagt een hoop tijd en geld. Ik voel me gewaardeerd als vriendin!

Daartussen was het gewoon lekker werken. Ik moet zeggen, op sommige dingetjes na (je hebt natuurlijk overal wel wat klusjes die niet super zijn) zie ik het niet zoals werk. Ik doe het met plezier en hopelijk zien de gasten dat ook zo.

En toen was het zo ver, de familie kwam dan eindelijk!! Ook dat was natuurlijk emotioneel, want jaa zo ben ik haha! Ook m'n familie moest wat traantjes wegpinken maar dat hoort erbij. Het was ook inmiddels al drie maanden geleden dat we elkaar gezien hadden. De week dat m'n ouders hier waren was de week van de hittegolf. Dat vond ik enorm jammer. Het was sommige dagen te warm om ook maar iets te doen. Daarom hebben we ook rustig aan gedaan. De eerste avond hebben we gegeten in het restaurant op de camping, ook nog om een beetje mama's verjaardag te vieren. Hier kon ik natuurlijk niet bij zijn in Nederland, dus hebben we het hier maar even over gedaan. De dagen erna had ik het enorm druk op de camping qua werk. Want het hoogseizoen was ook net begonnen. Één dag zijn we naar de watervallen geweest in Oppenau. Allerheiligen heette het, het was met 1 woord echt prachtig!! En het was ook lekker koel daar langs de watervallen. Als je een stukje verder ging had je ook een ruïne klooster, met een mooi kerkje erbij en een souvenirswinkeltje. Ook hebben we in het restaurantje dat erbij zat wat geluncht. Het was een leuke dag! Toen we terug kwamen was het op z'n warmst van de dag dus hebben Amber en ik nog door het beekje gelopen wat hier op de camping loopt. Heerlijk was het. Papa is ook nog even gegaan. Daarna hebben we even niet al te veel gedaan, gewoon genoten dat we weer even compleet zijn als gezin.

Mama, Amber en ik zijn ook nog een dagje wezen shoppen in Offenburg. En ook allemaal goed geslaagd, zelfs mama (!!). De dagen daarna moest ik weer werken. Toch hebben we elkaar nog af en toe gezien als ik klaar was met werken. Ik vond het fijn dat ze er waren ik heb enorm genoten. Toen is het een dag heel fris geweest, en net die dag was ik vrij!! Dat was reden genoeg om een leuke dag weg te gaan. Toen zijn we naar Colmar geweest in Frankrijk. Ik was er al ooit geweest met Bas, en wilde het graag aan papa, mama en Amber laten zien. Klein Venetië wordt het ook wel genoemd. En wat is het mooi! We hebben even de toerist uitgehangen. We hebben het toeristische treintje gedaan, en een boottocht. Ook hebben we wat terrasjes gepakt en zijn we wat winkels in gegaan. Ik hou echt van die stad, erg prachtig. We hebben echt genoten van de dag met z'n allen samen. Het weer was ook echt perfect dus dat scheelt al een hoop.

En ook aan deze dagen kwam weer een eind. Heel raar om dan toch weer afscheid te nemen. Ik zag er enorm tegen op, maar het ging voor m'n gevoel al beter als de eerste keer. Van m'n collega's die dit al jaren doen hoor ik dat het altijd moeilijk blijft. Maar hoe meer je het doet hoe makkelijker het gaat worden.
Als ze gaan weet je pas wat je mist. Maar nog even doorzetten en dan ben ik alweer terug. Ik ben nog steeds enorm blij met de keus om naar het buitenland te gaan, en naar deze plek. Inmiddels zit ik ook al ruim over de helft van m'n stage en de tijd lijkt alleen nog maar sneller te gaan. We zitten vol qua gasten dus je bent vol op bezig.
Over ruim een maand komen mama, Amber en oma hier naartoe. De zo genoemde Vier Vrouwen Vakantie (VVV) die we nog kennen van toen we naar Luxemburg gingen. Ik kan niet wachten! Tot die tijd vermaak ik me hier prima. Geniet met de dag, je weet nooit wanneer het de laatste is. Als je dromen of plannen hebt is nú het moment om ze waar te maken. Dat is wat ik leer.

Nou lieve lezers, dit was het weer. Tot de volgende keer!!

  • 22 Juli 2015 - 13:01

    Sanne:

    Het was in EEN woord "echt prachtig" dat zijn 2 woorden meatball! Hahaha mis je leuk je gisteren te zien en te spreken love you!

  • 22 Juli 2015 - 13:22

    Zus:

    Wat een leuke week hebben we gehad. En wat een leuke dagen gaan we nog krijgen. Geniet er nog maar lekker van zusje, voor je het weet ben je weer thuis

    Dikke kus

    Amber

  • 22 Juli 2015 - 15:49

    René:

    Een mooi eerlijk verhaal. En zo groei je in je volwassenheid.

  • 22 Juli 2015 - 18:49

    Maud:

    Geweldig om te lezen weer. Je bent volwassen geworden. Een fantastische jonge vrouw met een goed toekomstperspectief.
    De week samen was heerlijk. Mooie omgeving. We doen het over een paar dunnetjes over. Love you poppetje.

  • 22 Juli 2015 - 21:26

    Oma Riet En Adri:

    Maureen, met plezier je verhaal gelezen, blij dat je zelf ook geniet en dat het niet alleen werk is.
    Volgens mij komt er in oktober een volwassen en wijs persoon naar huis.
    Hartstikke leuk, wij genieten er ook van als je zo'n blije gup bent.
    Lieve groeten en xxx van Oma en Adri.

  • 24 Juli 2015 - 21:39

    Arno:

    Sorry sorry sorry. Lees m nu pas. Tis weer ff wennen da werken. Wat een mooi stukje maureen. Alsof ik er weer was zo voelt het. Nog 10 weekjes en dan vind je het zelfs jammer dat je weer naar huis moet let maar op.

  • 25 Juli 2015 - 18:16

    Oma Jeanne:

    Hoi Maureen, Mama zei dat je weer nieuws had geschreven dus even gekeken, leuk hoor hoe jij het maakt.
    Ja ik heb ook van het thuisfront gehoord dat je het zo naar je zin hebt.
    Over 5 weken zien we elkaar ik verheug me erop en hoop dat je dan ook een paar vrije (halve ) dagen hebt.
    ga zo door meiske!!
    Liefs van mij en groetjes van Leo.

  • 28 Juli 2015 - 20:06

    Mieke Bombeeck:

    Hallo Maureen. Je zal even denken, wie is dit? Ik ben vriendin van Oma Jeanne, je kent mij wel.Mieke uit Eindhoven. Super leuk om jou zo te volgen, en vooral te lezen hoe super goed je het naar je zin hebt. Maar wat wil je met zo'n omgeving, en heel fijn dat je deze gelegenheid hebt gekregen, om dit mee te maken, en er veel van kan leren. Leuk dat je ouders en zus geweest zijn, en binnenkort ook nog met Oma erbij. Maureen geniet ervan.En heel veel lieve groetjes. Van Mieke xxx

  • 13 Augustus 2015 - 20:52

    Marian:

    Hoi Maureen,
    Wat geweldig, en wat ondernemend ben je. Heb vandaag geluncht in Best met je moeder en oma. Was heel gezellig en hoorde hoe goed het met je gaat en dat je ontzettend geniet van de stage die je loopt. Heb ook gelezen dat je een goede keuze hebt gemaakt qua stage.

  • 13 Augustus 2015 - 20:58

    Marian:

    Was even naar golf aan het kijken op tv, en drukte per ongeluk op verkeerde knop, vandaar dat het berichtje niet volledig is. Ik ga je zeker volgen op de website en de familie natuurlijk.en zal af en toe reageren op je mooie en enthousiaste verhalen. Lieve groeten, ⛳️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 1536
Totaal aantal bezoekers 4210

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 03 Oktober 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: