Eerste indrukken - Reisverslag uit Steinach, Duitsland van Maureen Kelders - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Steinach, Duitsland van Maureen Kelders - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Maureen Kelders

Blijf op de hoogte en volg Maureen

16 April 2015 | Duitsland, Steinach

Nou, waar moet ik beginnen! Deze afgelopen drie dagen zijn zo snel gegaan. Maandagavond was een hele gekke avond, ik voelde me verdrietig en tegelijkertijd heel gemotiveerd. Verdrietig om iedereen hier achter te laten en gemotiveerd om dan eindelijk na zó lang wachten te beginnen aan de stage. Die avond was ik nog even naar de buren geweest om afscheid te nemen. Nee, zo zeg ik het fout. Het is geen afscheid nemen, het was een tot ziens! Ik heb dus even tot ziens gezegd tegen ze.
En zo ook tegen m'n vriendinnen die het zo lang mogelijk uit wilde stellen. Namelijk Luka, Michelle en Irene. Het was een hele rare avond, en ik heb ook zeker wat traantjes laten gaan. Ook wilde ik even afscheid nemen van mijn kat, ook haar ga ik enorm missen. Dus ik heb mijn laatste nacht met haar gespendeerd, leuk als ze dan toch even gezellig bij je op bed komt liggen!

Dinsdagochtend (oftewel nacht) ging mijn wekker om vijf uur. We hadden besloten om op tijd te vertrekken dat we de drukke spits een beetje zouden vermijden en voor de middag daar zouden zijn. Dat is ons dan ook gelukt!
Ik stond op en voelde me nog steeds heel raar, een kleine drie kwartier met wakker worden en laatste spullen pakken en daar ging ik dan. Zes maanden weg van dit huis, deze lieve kat en mijn bedje!

Toen kwam de goede zin terug na een aantal minuten in de auto. Want ik ging eerst nog twee dagen met het gezin doorbrengen! De rit ging vlot en we waren nét voor de middag aangekomen bij het Hotel Zum Ochsen. Wat overigens erg mooi en boven mijn verwachtingen was! Echt een typisch Duits ingericht hotel maar wel erg luxe en netjes! Na het bekijken en inruimen van de spullen zijn we een eindje gaan wandelen door het dorpje. Schallstadt heette het, bij Freiburg im Breisgau. Het dorpje was erg mooi en leuk! Na de wandeling hebben we eigenlijk een beetje ieder voor zich gedaan, waarna we heerlijk hebben avond gegeten in het hotel! Super lekker gegeten zelfs! Hierna waren we allemaal super moe dus gingen we op tijd naar bed.

De woensdag hadden we besloten om er een lekker dagje Freiburg van te maken! Wát een mooie stad zeg! Erg groot en voor een stad heel mooi groen. Hier zijn we de hele middag geweest waarna we daarna weer heerlijk gegeten hebben in het restaurant in het hotel.

En toen donderdag... De gekste dag die ik ooit heb gehad. Ik stond op met een niet zo'n fijn gevoel. Ik was zenuwachtig en tegelijkertijd wist ik dat ik vandaag afscheid zou moeten nemen van mijn ouders en mijn zus.
Na het inpakken en klaarmaken zijn we bij het hotel rond tien uur weggereden. Het was nog een klein uurtje naar de camping vanaf Schallstadt.
Toen we aankwamen voelde ik me er gelijk thuis! Campingplatz Kinzigtal is precies wat bij mij past! Ook de mede Beheerders van Vacansoleil zijn erg gastvrije en vriendelijke mensen! We zijn met een team van vier personen (voor de Beheerders dan).
Na het kennismaken en een rondje camping zijn we maar boodschappen gaan doen. Ik denk een kleine vijf minuten met de auto vanaf de camping zit een kleine supermarkt. Ze hebben er wel alles dus dat was fijn! Ik kan de komende paar dagen vooruit met deze boodschappen!

En ja hoor, toen kwam het. Na het inruimen voelde ik het al hangen. Mijn ouders en mijn zus gingen naar huis. Het was echt enorm zwaar om voor lange tijd afscheid te nemen. Het was dan ook een emotioneel moment. Ik denk dat ik het de komende week nog even erg zwaar ga krijgen. Maar tegelijkertijd is het ook weer een ontzettend mooie ervaring! We gaan er wat moois van maken, voor je het weet ben ik alweer in Nederland!
Morgen begint dan de eerste werkdag. Ik ben heel benieuwd!!!

  • 16 April 2015 - 21:21

    Olga:

    Wat schrijf je mooi, lieverd! Heel leuk om te lezen en je Duitse avontuur te volgen. Dat is alsof je Privé leest!!! Lieve groet en wacht voor je volgende verslag!

  • 16 April 2015 - 22:17

    Buuf:

    Keileuk en eerlijk verslag Maureen! Het gaat je lukken daar om een mooie..en leerzame tijd te hebben!! Geniet..leer ....en....we houden contact!!!

  • 17 April 2015 - 08:13

    Daddy:

    go get them girl. you can do this.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 4196

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 03 Oktober 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: