Een hoop veranderingen! - Reisverslag uit Steinach, Duitsland van Maureen Kelders - WaarBenJij.nu Een hoop veranderingen! - Reisverslag uit Steinach, Duitsland van Maureen Kelders - WaarBenJij.nu

Een hoop veranderingen!

Blijf op de hoogte en volg Maureen

28 Mei 2015 | Duitsland, Steinach

Hallo allemaal!

Nou het is alweer een hele tijd geleden dat ik voor het laatst heb geschreven. Dus ik dacht doe is gek, schrijf weer een stukje! Dus hier zijn we dan weer. Inmiddels is er erg veel gebeurd. Om maar te beginnen, vanaf nu zit ik dan toch echt in de tent! Of ja eigenlijk al een aantal weken. Ik vond het op het begin maar niks, ik vond mijn mobile zo fijn! Maar dat komt denk ik omdat het zo veel lijkt op thuis. Je slaapt in een kamer, met licht en een kast. Met een harde ondergrond onder je. Je hebt een volledig ingerichte keuken, met wasbak (oh wat mis ik die wasbak!!!). Maar wat ik vooral mis is het toilet. Hoe fijn is dat als je die gewoon in je eigen leefomgeving hebt! Ik heb voor 's nachts wel een camping toilet aangeschaft, maar toch mis ik mijn wc!

Maar goed we wisten dat dit er aan zat te komen. Inmiddels ben ik er ook al wel aan gewend moet ik zeggen, maar toch... Verder bevalt de tent wel moet ik zeggen. Ik zit nu met de tent op een plek, net een stukje verder vandaan van de gasten. Dat is wel fijn, zo heb je net wat meer privacy. Al hoewel de gasten je echt wel weten te vinden, ook al is dat daar echt niet de bedoeling.

Het slapen in de tent valt me ook reuze mee. Het kan erg koud worden 's nachts! Maar daarvoor zijn fleece dekentjes en warme pyjama's uitgevonden! Het enigste wat maar niet wil wennen zijn de vogels die op je dak springen... Als ik het zo typ klinkt het volgens mij best wel leuk, maar dat is het dus niet. Het is zo'n hard geluid! En sommige die gaan er ook nog is op springen. Echt ik word er midden in de nacht gewoon wakker van.

Maar goed, buiten het tent gebeuren is er nog iets anders veranderd. De werknemer die voor ons inviel, die is hier gebleven. De beide junior beheerders hebben geruild van werkplek.

Ik kan het erg goed vinden met al m'n collega's op dit moment! Ons team is op dit moment echt super leuk. Lachen komt vooral veel aan de orde. Omdat ik Brabants ben en mijn collega's meer uit Noord-Holland komen, word ik vaak geplaagd om mijn accent. Ik kan er wel om lachen, ik zie de humor er wel van in! Maar buiten dat is het gewoon een leuk team en het humor ligt ook op één lijn!

Begin Mei is er ook nog wat gebeurd. Patricia en Collin hadden een dag vrij. Dus alleen Bas en ik waren aan het werk. Op eens kwam er een mevrouw naar mij toe die zei: "Ik heb een probleem." Meestal moet er dan een lampje worden vervangen of het gas is leeg. Maar nee hoor, ze was met de auto tegen één van de veranda's aangereden! Dus de veranda was een stuk verschoven, verder had de auto een paar krasjes. Natuurlijk gebeurd dit op zo'n dag dat Patricia en Collin vrij zijn! Al met al hebben we het goed op kunnen lossen. Alleen de veranda moet nog steeds gemaakt worden...

Ondertussen zijn we ook druk bezig met tenten opbouwen, we moeten er nog een aantal maar het einde is in zicht!

Ook mijn stage mentor van school is afgelopen zondag langs gekomen! Ik heb deze meneer niet als leraar op school, maar ik wist wel wie het was. Het is een super aardige man en het gesprek was ook goed! Hij was blij dat ik het zo naar m'n zin had en had het volle vertrouwen in dat het hier goed gaat komen!

Qua gasten betreft loopt het lekker nu. We checken er een hoop in, maar ook weer uit en zo blijf je lekker bezig! Ik vind het met gasten bezig zijn, het inchecken, rondleiden, papierwerk regelen, praten en uitchecken echt super leuk om te doen! Ik ben erg blij met m'n keuze voor Vacansoleil maar vooral voor mijn keuze Toerisme op de Rooi Pannen.

Ook het hoogseizoen komt steeds dichterbij... Voor je het weet doe ik niks als in- en uitchecken! Wie weet ben ik het aan het eind wel helemaal beu, maar voor nu betreft vind ik het super. Ik ben blij dat ik m'n plekje zo heb gevonden. Dit had ik niet echt verwacht, zo. Dat het zo goed zou gaan.

Ik ga er nog even van genieten, voor je het weet is het alweer om!


Viele Grüße, tschüss!

  • 02 Juni 2015 - 20:03

    Daddy:

    Ik schaam me diep dat ik het nu pas helemaal gelezen heb Maureen maar gelukkig appen we iedere dag dus wist ik van de hoed en de rand. Geniet ervan schatje en go for it. Ik weet al hoe spannend je volgende verslag wordt dus ik kijk er naar uit. See you in 4 weeks during our vacation. Love you, daddy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 4216

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 03 Oktober 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: